Psycholog szkolny

PSYCHOLOG SZKOLNY
GABINET: SALA NR 2 /PARTER/
mgr Magdalena Mikuła

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,

zainteresowanych pomocą psychologiczną zapraszam do kontaktu osobiście, bądź przez komunikator Dziennika elektronicznego Vulcan.

Zapraszam
Magdalena Mikuła

***

Drogi Uczniu, możesz zwrócić się do szkolnego psychologa jeśli np.:

  • masz jakiś kłopot i nie wiesz jak sobie z nim poradzić;
  • chciałbyś podzielić się swoja radością lub sukcesem;
  • masz trudności w dogadaniu się z kolegami czy koleżankami;
  • nie potrafisz porozumieć się z rodzicami, nauczycielami;
  • nie czujesz się dobrze w swojej klasie;
  • martwisz się o coś i potrzebujesz pomocy;
  • czujesz się samotny i niezrozumiany;
  • chcesz podzielić się radosną informacją;
  • jesteś nieśmiały i chciałbyś to zmienić;
  • masz trudności w nauce;
  • chciałbyś się czegoś dowiedzieć i nie wiesz kogo zapytać.

***

Zadania psychologa:

Dla Ucznia:

  • rozpoznawanie i wspieranie mocnych stron ucznia;
  • diagnoza trudności emocjonalnych ucznia;
  • prowadzenie indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych z uczniami;
  • prowadzenie zajęć warsztatowych w klasach;
  • rozmowy, spotkania w razie potrzeb;
  • przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym;
  • podejmowanie działań mediacyjnych w sprawach wychowawczych;

Dla Rodzica:

  • indywidualne rozmowy z rodzicami uczniów;
  • udzielanie porad i konsultacji w sprawach wychowawczych;
  • udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach, pomoc w skierowaniu rodziców do specjalistycznych placówek;
  • udzielanie informacji zwrotnych na temat rozwoju, postępów i funkcjonowania dziecka,
  • ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich;
  • działania o charakterze psychoedukacyjnym (dni otwarte, ulotki, gazetka ścienna);

Dla Nauczyciela:

  • wspieranie w udzielaniu szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • pomoc w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, uzdolnień i potrzeb uczniów;
  • pomoc w określaniu form i metod wspierania uczniów;
  • konsultacje z zespołem nauczycieli w celu ujednolicenia wspólnych oddziaływań wobec uczniów;
  • interwencje wychowawcze w razie potrzeb;
  • pomoc wychowawcy w integrowaniu klasy;
  • udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach.