PSYCHOLOG SZKOLNY
GABINET: SALA NR 2 /PARTER/
mgr Magdalena Mikuła
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,
zainteresowanych pomocą psychologiczną zapraszam do kontaktu osobiście, bądź przez komunikator Dziennika elektronicznego Vulcan.
Zapraszam
Magdalena Mikuła
***
Drogi Uczniu, możesz zwrócić się do szkolnego psychologa jeśli np.:
- masz jakiś kłopot i nie wiesz jak sobie z nim poradzić;
- chciałbyś podzielić się swoja radością lub sukcesem;
- masz trudności w dogadaniu się z kolegami czy koleżankami;
- nie potrafisz porozumieć się z rodzicami, nauczycielami;
- nie czujesz się dobrze w swojej klasie;
- martwisz się o coś i potrzebujesz pomocy;
- czujesz się samotny i niezrozumiany;
- chcesz podzielić się radosną informacją;
- jesteś nieśmiały i chciałbyś to zmienić;
- masz trudności w nauce;
- chciałbyś się czegoś dowiedzieć i nie wiesz kogo zapytać.
***
Zadania psychologa:
Dla Ucznia:
- rozpoznawanie i wspieranie mocnych stron ucznia;
- diagnoza trudności emocjonalnych ucznia;
- prowadzenie indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych z uczniami;
- prowadzenie zajęć warsztatowych w klasach;
- rozmowy, spotkania w razie potrzeb;
- przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym;
- podejmowanie działań mediacyjnych w sprawach wychowawczych;
Dla Rodzica:
- indywidualne rozmowy z rodzicami uczniów;
- udzielanie porad i konsultacji w sprawach wychowawczych;
- udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach, pomoc w skierowaniu rodziców do specjalistycznych placówek;
- udzielanie informacji zwrotnych na temat rozwoju, postępów i funkcjonowania dziecka,
- ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich;
- działania o charakterze psychoedukacyjnym (dni otwarte, ulotki, gazetka ścienna);
Dla Nauczyciela:
- wspieranie w udzielaniu szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- pomoc w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, uzdolnień i potrzeb uczniów;
- pomoc w określaniu form i metod wspierania uczniów;
- konsultacje z zespołem nauczycieli w celu ujednolicenia wspólnych oddziaływań wobec uczniów;
- interwencje wychowawcze w razie potrzeb;
- pomoc wychowawcy w integrowaniu klasy;
- udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach.